Reproduktory

Komponentní reproduktory

V autech se nejčastěji používají komponentní nebo koaxiální reproduktory.
 Komponentní reproduktory jsou, jak už je podle názvu jasné, složené z více komponent. Tzn. z výškového měniče a středobasu. U dražších komponentních sad můžeme vidět dokonce rozdělení na výškový měnič, středový a basový měnič.  Součástí balení bývají tzv. pasívní výhybky, které rozdělují frekvenční pásmo pro každý měnič zvlášt. Tyto výhybky jsou nezbytné hlavně pro výškový reproduktor, jelikož kdybychom pustitli do výškového měniče celé pásmo, tak pravděpodobně ho časem nenávratně poškodíme. U středobasů je to jinak. Do středobasového reproduktoru můžeme pustit celé frekvenční pásmo, ale je to tak trochu na škodu. Vždy je lepší frekvenční pásmo ořezat výhybkou, protože takhle zbytečně nebudem pouštět do středobasového reproduktoru frekvence, které stejně není schopen interpretovat a zbytečně ho zatěžujem. Tzn. , že pokud použijem pasivní či aktivní výhybku na všechny reproduktory, docílíme zase lepšího zvuku než bez výhybky. 

 

komponentní reproduktory
Komponentní reproduktory s pasivní výhybkou

Koaxiální reproduktory

koaxiální reproduktor
Zadní koaxiální reproduktor MTX

koaxiální reproduktory mají své místo na trhu díky umístění originálních reproduktorů hlavně v zadních částech vozu.
Výrobci aut zvuk ve vozech někdy šidí, pokud tedy nejde o příplatkové audio systému. Dozadu často dávají tzv. širokopásmové reproduktory a nikde nevytvoří místo pro výškový reproduktor. Potom na řadu přicházejí právě tyto koaxiálni reproduktory, které bývají určitě lepší variantou než zmiňované širokopásmové reproduktory a to zejména ve výškovém projevu. Nevýhoda koaxiálního reproduktoru je nemožnost umístění a nasměrování výškového reproduktoru v úrovni uší. Tyto reproduktory hrají celé pásmo někde ze spodní části a to není pro vysoké frekvenční pásmo vůbec ideální.